Pandemia creată de noul coronavirus a fost o reală provocare pentru lumea afacerilor și nu toate business-urile au reușit să supraviețuiască. Unele au fost nevoite să facă reduceri masive de personal, altele s-au închis însă au fost și business-uri care au mers foarte bine în continuare.
În general afacerile a căror activitate se desfășoară în mediul online nu au avut de suferit. Angajații erau deja obișnuiți cu munca de acasă iar profitul a rămas în continuare la un nivel înalt.
Firmele din domeniul IT au simțit mult prea puțin efectele pandemiei. Poate că s-au văzut și ele nevoite să ia anumite măsuri pentru a preveni infectarea angajaților însă acestea nu au fost drastice. Au reușit să lucreze în continuare în ritm obișnuit iar unele dintre afacerile online au cunoscut chiar anumite creșteri ale profitului.
Magazinele online, de exemplu, au vândut în ultimele luni la fel de mult precum în perioadele de vârf ale anului. Curierii au avut de muncă precum în zilele de Black Friday, ceea ce ne arată faptul că magazinele online au avut mai multe vânzări decât în mod obișnuit.
Motivele, în acest sens, sunt ușor de înțeles. Dat fiind faptul că multe dintre magazinele clasice au fost închise, foarte mulți dintre cumpărători au apelat la alternativa reprezentată de magazinele online.
Cu un parcurs foarte bun pe timp de pandemie s-au putut lăuda și atât de contestatele studio-uri de videochat. Această industrie a crescut enorm în ultimii ani iar această creștere a continuat chiar și în condițiile în care COVID-19 se răspândea într-un ritm alert în întreaga țară.
Studio-urile de videochat Iasi au fost într-o continuă căutare de noi modele, unele s-au extins și totodată, conform acestora câștigurile fetelor care au ales să câștige bani grei într-un mod „inedit” nu au fost deloc afectate, ci dimpotrivă.
Este o industrie destul de contestată însă cu toate acestea s-a dezvoltat într-un ritm continuu în ultimii ani, România fiind considerată capitala videochatului în lume.
La fel de bine au avut de câștigat și firmele care se ocupă cu livrări. Multe dintre restaurantele atât din Botoșani cât și din țară în general au preferat să își continue activitatea la un nivel cât de redus doar pentru a supraviețui. Astfel multe și-au deschis propriile servicii de livrări în timp ce altele au mers pe varianta colaborării cu o firmă deja activă în acest domeniu.
S-au dezvoltat foarte mult și companiile care fac cumpărături în locul nostru. Sunt oarecum tot un fel de firme de livrări, doar că nu ne aduc mâncare ci mai degrabă ingredientele cu care facem mâncarea. Practic, sunt oameni care merg la supermarket în locul tău și cumpără tot ce ai trecut pe o listă dintr-o aplicație de pe telefonul mobil.
De subliniat ar fi faptul că internetul a ajutat în aceste vremuri foarte multe business-uri care s-au arătat a fi suficient de „open-minded” pentru a face pasul către acest mediu atât de necunoscut pentru mulți din lumea afacerilor.
Be First to Comment